افشار


افشار با تو من یتیمی را اشک میریزم.
افشار با تو من جیغ مادران و دخترکانم در کوچه های تجاوز به انسانیت.
افشار ای زخم ناسور تاریخم!
افشار من، ای فرو ریختن بودای دیگرم! با تو من فریاد سرهای بی پیکرم.
افشار من، فریاد اعتماد ویرانگر است. طعمه گرگی در لباس گوسفند.
افشار گرد و خاک آن تحقیریست که بر نسلم نشسته بود.
افشار، من شعله زیر خاکسترت. من ناله نوزادان تجاوز. من صدای سکه ای که برایش فروخته شدم. من غروری از نسل غیرتم که شکست.
افشار من با تو یتیمی را اشک میریزم.

قصه افشار قصه کینه و عقده نیست روایت درد است. یک جنایت جنگی که حتی عاملین اش هم از ان درد در عذابند. نمیخواهم به عنوان قومی که زخم افشار بر روحشان هست قضاوت کنم تا نژاد پرست ام بخوانید. اما فجایع افشار وحشتناک تر از انچیزی است که بشود در یک نسل دو نسل فراموشش کرد. ۲۲ دلو هر سال از زخم های افشار خون میچکد از دهان کودکانی که با قنداق تفنگ سرشان له شده بود. زنانی که تجاوز گروهی شدند. دخترانی که دسته جمعی خود را در اتاقک ها با بمب های دستی میکشتند. دخترانی که حامله شدند. انگار روح عبدالرحمن هر چند سال یکبار در بدن انها متجلی میشود و هزاره کشی به یک لذت تبدیل میشود. جنگ بر سر مذهب نیست مذهب بهانه است حتی نژاد هم. این فجایع حاصل ترس است! ترس از اینکه همه چیزهایی را که غصب کرده اند به دست صاحبانش برگردانند. ترس تا حدی است که حتی به تساوی هم راضی نیستند. ما در سرزمین ابا و اجدادی خود غریبه ایم. ما در سرزمین خود عدالت اجتماعی میخواهیم… من به خودم ایمان دارم و به حق!

3 دیدگاه برای «افشار»

  1. با درود! بسیار با احساس مینویسید.هر چند بیرون از افغانستان زندگی میکنید اما نوشته هایت خیلی با مردم ما نزدیک است . با احساست شریکم استاد …
    خوشنصیب

  2. افشار!!!
    حقیقت تلخ تاریخ!
    لعنت به عاملینش
    افشار برایم یک محرم است، امیدوارم معنی این حرفم را بفهمی!

پاسخی بگذارید

