داستانک


فریاد میزند من دیگر رمقی برای دعوای ثابت کردن حقوق غلط خود درستم و یا حقوق درست خود غلطم یا هر چی فکر میکنم حقم است ندارم و نمیخواهم برای چنین مسائل بدیهی حتی بحث کنم. اصلا از کلمه حق و حقوق بدم می اید وقتی هر کسی هر جایی به نفع خودش معنا کرده! دیگر نمیخواهم به اخلاقی پایبند باشم که جد اندر جدمان حین غارنشینی هایشان تبدیلش کردند به عرف و چهار تا بی عرضه مثل ما حتی گاهی با افتخار نشان میدهیم چقدر خوبیم که به انها پایبندیم.
اصلا این پایبندی ها خودش نوعی ریاکاری است و مخصوص ادمهای ترسویی که یک عمر کلمه «مردم» را پتکی کردند بر سر خواسته های کوچک و بزرگشان و اخر خودشان شدند همان مردم که حالا تو دنیای مدرن غیبت هایشان بجای دور هم نشستن و سبزی پاک کردن پشت کنفرانس های اسکایپ است.
میشنود من دوستت دارم عزیزم.
میگوید دوست داشتن بهانه ای است برای نگه داشتن کسی و این هم همان عرف قدیمیه عشق است همان بهانه برای نگه داشتن زنجیرهای فرسوده روابط.
دوستی و عشق به ادم توان و انرژی چند برابر میدهد برای دویدن برای امیدوار بودن و برای در لحظه شاد زیستن. عشقی که پویای ام را از من بگیرد دوستی ای که هیچ افتخاری جز وفاداری به رابطه را نداشته باشد را میشود چیزهایی دیگری هم نامید بجز دوستی بجز عشق.
باز میگوید ولی من دوستت دارم و این بار دخترک اصلا نمیفهمد…فکر میکند دو موجود از دو سیاره متفاوت با دو دنیای کاملا متفاوت در ذهان هایشان رو به روی هم ایستاده اند.
اهی میکشد به چشمانش خیره میشود و میچرخد که برود دستانی از پشت به او حلقه میشوند: عزیزم من واقعا دوستت دارم فقط تو بگو چه تغییری میخواهی که من همان کار را بکنم؟ این سوال مانند پتکی سربی بر سر دخترک فرود می اید: آه خدااای من چگونه میتوان تغییر را دیکته کرد؟ حلقه را باز میکند، شال سیاه را به دور خود میپیچد و از اتاق بیرون میزند.

1 دیدگاه برای «داستانک»

  1. تغییر را ایجاد کرده ای…به قول رمکوکامپرت:انقلاب با حرف های بزرگ اغاز نمی شود.بلکه با کارهای کوچک .قدم بردارحتی باگامهای گوچک نمان که درمرداب بو میگری…هرکاری تاوان دارد..کاربزرگ تاوان بزرگ..همچو منصور اگرفکر کناری داری///دار اغوش گشاده ست درا بسم الله…..

پاسخی بگذارید

