برترین مذهب ما


نو جوان که بودم فکر میکردم امام زمان وجود داره و عصر جمعه دلتنگی هاش بخاطر غیبت اونه.
در راستای فلسفه امام زمان و تلاش معتقدین برای اوردن دلایل علمی جهت امکان طول عمر حدود 1400 سال ایشان فقط یک لحظه خودم را جای یک اروپایی قرار دادم بعد خودم را به اسلام دعوت کردم: دین ما چند مذهب دارد ک پیرو هر مذهبی برتر از دیگری است و از دید خارجی مذهب برتر نداریم فقط چشم را بسته و یکی را انتخاب کنید انتخاب شما بهترین است، در مذهب شیعه ک مذهب برتر دین اسلام است، امام زمان دوازدهمین امام و چهاردهمین معصوم است معصوم یعنی انسانی ک «هیچ» گناهی نکرده است. این امام همام حدود 1400 سال عمر دارد و به صورت غیبی زندگی میکند. یعنی مثل یک مرد نامرئی. وی چند یار وفادار در طول زمان دارد و در مواقع لازم با معجزه های کوچک و بزرگ خود، دادرس پیروان واقعی اش در زندگی روزمره شان میشود.
من بعنوان یک خارجی چطور بتوانم دینی را که حرف غیرطبیعی به این بزرگی را به خورد ادم میدهد هضم کنم؟

30 دیدگاه برای «برترین مذهب ما»

  1. معصوم بودن امامان شیعه به این معنی نیس که اونا کار اشتباهی نمیکنن. بلکه به این معنیه که حتی اگر کار اشتباهی کردن، ما باید به عنوان یه کار درست و بی عیب و نقص قبولش کنیم! 😐

  2. دین مسیح حرف غیر طبیهی نمی زنه! شما عقلن چطور قبول میکنید بچه ی یه ماهه حرف بزنه! بیشتر شبیه چرندیاته! یا دین موسی کم اراجیف داخلش هست؟! شما باورت میشه یه جعبه ای هست که توش ده تا سنگ نوشته هست که خدا با دستای خودش نوشته و مثل بمب اتمی می مونه. هر کی داشته باشدش تو همه جنگها پیروزه. واسه همینم دارن هی زیر بیت المقدس رو می کنند. می خوان پیداش کنند!

  3. اینا که خوبن! شما یه گوساله پرستای هندی و سایر مذاهب از این باب چی میگید؟! عمه خانم، الحمدلله هنوز نقیضی برای قرآن نیومده که اگر اومده بود مسیحی ها و موسوی ها کون مسلمونا رو تا حالا پاره می کردند. تو قرآن اومده که نوح نهصد سال پیامبر بود. اگر چند سال هم به قبل و بعد پیامبریش در نظر بگیریم که تو همه ی ادیان اومده و مختص مسلمونا نیست، سن ایشون هزار رو رد میکنه! الله اکبر؛ آخه مگه با عقل جور در میاد؟! عمه! اگر چیزی با عقل جور در نیاد باید تکذیبش کرد؟ مثلن زنبور عسل از نظر علم فیزیک امکان نداره بتونه پرواز کنه. اما داره پرواز می کنه! خب اینا رو کجای عقلمون بذاریم؟

  4. در مورد مسایل دینی و شبهات اگر براتون مقدوره ایمیل بدید تا کتابی رو که خاطرات یه همشهری شیرازی از پاکستانه براتون بفرستم. خوندش خالی از لطف نیست. مخصوصا برای شما که اهل تامل هستید

  5. از نظر من چیزی که با عقل جور در نیاد رده. مگر اینکه اون چیز از لحاظ علمی ثبت بشه. من اهل ایمان به معجزه و این چیزا نیستم. دینی که میگه بر پایه منطق استواره چرا مسایل ماورایی داشته باشه؟ حالا بقبه ادیان دارند مام باید داشته باشیم؟ ببین من ک قران رو رد نکردم بحث من فقط مبحث من در اوری امامت هست ک دروغ محضه و حتی اگر ثابت کنی ک تو ادیان دیگه نوح را هزار ساله قبول دارند برای من ثابت نمیشه ک انسانی با عمر 1400 سال وجود داره.

  6. من نه اون مسیح را قبول دارم ک تو یکماهگی حرف زد و بعدشم دود شد رفت هوا. هم این امام 1400 ساله رو. چرا دینها با خرافات میخواهند مخاطب را نگه دارند؟ چون اینها پایه محکم و علمی که ندارند دیگه مجبورن این چیزا را به اسم معجزه بدن به خورد مردم ک مثلا بزرگ جلوه بدنش.

  7. متشکرم وقتی دریافت کنم سر فرصت میخوانم 🙂

  8. عمر نوح رو قرآن میگه. هنوز کسی نتونسته قرآن رو رد کنه. شما اگر میتونید رد کنید بسم الله. من خودم مریدتون میشم

  9. حجم فایل زیاد بود. بصورت فایل های زیپ پنج مگابایتی تقسیم کردم. شما بعد از دانلود فایل ها یکی رو که اکسترکت کنید باقی اتومات به فایل اصلی میپیوندند و فایل مرجع ساخته میشه

  10. ردش همین که داستان نوح کلا دروغ میباشد 🙂
    برو حساب کن نظر به ابعاد امکان پذیر کشتی نوح در امکانات آن زمان. نظر به سایز کشتی ای ک اون میتونسته بسازه که رو آب واسته اگر حیوانات را اونم جفتی حساب کنیم کنار همم واستن برا هر کدامشان در حد سانتی متر جا هست. حالا دو تا فیل چطوری جا گرفتن در ابعاد سانتی متری؟ خدا داند….

  11. چشم ان کار را خواهم کرد. با انکه من تصمیم گرفته ام دیگه کتاب خواننده ایرانی نخوانم. نخواندنش بخاطر ایرانی بودنش نیست بلکه میخوام کلا فضای فکری جدید را تجربه کنم حتی اگر پیش پا افتاده تر از نوشته های نسل بعد انقلاب در ایران باشند!

  12. علم پرواز زنبور رو نمیتونه توجیه کنه! پس بیاید بگیم پرواز زنبور دروغ محضه چون اگر روزی نسل زنبورهای عسل منقرض بشه نمیتونیم با علم به فرزندانمون ثابت کنیم این حشره پرواز هم میکرده

  13. اگر نمیکنه با چشم داریم میبینیم بعدشم من باید تحقیق کنم ببینم جدی علم پرواز زنبور را توجیه نمیتونه یا شما میفرمایید

  14. همین الان سرچ کنید. خوبی ممالک پیشرفته اینه که مثل این طرفها برای رسیدن به جواب خیلی لازم نیست این در و اون در بزنی

  15. بیاد برای شما مثال ملموس تری بزنیم. اهرام مصر که معرف حضور شما هستند. با علم الان بشر ساخت اونها بینهایت هزینه بر و غیرقابل توجیه. مضاف بر اینکه حجم محاسبات و سازه ای برای ساختشون از ذهن بشر خارجه و حتمن باید نرم افزار داشته باشید. ولی همه میدونند که سه هزار شال پیش ساخته شده! با علم اون موقع امکان نداشته بتونن بسازنش. پس حتمن دروغن!

  16. من سرچ کردم و متاسفانه تصور شما درباره نداشتن توجیه علمی برای پرواز زنبور غلطه.

  17. از نظر علمی نسبت جثه ی زنبور به بالهاش اونقدر بزرگه که امکان نداره بتونه پرواز کنه. اما داره پرواز میکنه

  18. از نظر علمی چند نفر تونسته که ده تا از فرمولوهای مشهور انشتین رو حل کنه . شاید تعدادشان ده نفر هم نباشه . اینکه عقل ما به چیزیی نرسید دلیل به نبودن اون چیز نیست .

  19. از نظر علمی چند نفر تونسته که ده تا از فرمولوهای مشهور انشتین رو حل کنه . شاید تعدادشان ده نفر هم نباشه . اینکه عقل ما به چیزیی نرسید دلیل به نبودن اون چیز نیست .
    در زمان اوساطا هم وقتی به کیشش ها گفت زمین دور خورشید میگرده . میخواستن دارش بزنن چون نمیتونست به اون مردم نفهم ثابت کنه .

  20. من با بیشتر از نصف حزفهای عمه سنګري موافقم.
    از مرجع دین نباید خرافات و چیزهای ما ورایی را به خورد مردم داد. به نظر من اګر در اسلام از مذاهب بیرون بزنیم، خیلی بهتر و آسانتر خواهد شد.
    چون اګر بخواهیم به روش پیامبر(ص) عمل کنیم، دیګر مذهبی بنام شعیه و سنی نداریم و همه مسلمانیم.
    در ضمن این باید آویزه ی ګوش ما باشد که: مذهب بهترین وسیله ګروګان ګیری مسلمانان بوده است.

پاسخی بگذارید

