جنون


همه چیز خوب است تا وقتی من در جمع نقش اجرا میکنم و تو خاموشی. تو در واقع دست و پایت به زنجیر است. این اواخر دهانت را هم میبندم تا اصلا صدایت را نشنوم.

تمام امروز در ششمین فستیوال فیلم های افغانستان بودم ک موضوعات متفاوتی چون تکدی گری، معلولین، کار اجباری کودکان، ازدواج اجباری و عشق داشت در کل میشود گفت که بیشتر موضوعات شامل زنان میشد. فیلم ها بالاتر از توقع من بود فکر نمیکردم سینمای افغانستان تا این حد امیدوارکننده تولیدات داشته باشد، دراما، انیمیشن و مخصوصا در بخش مستند سازی که فیلم افغانستان کوچک من از #بصیر_سیرت که مورد نقد هم قرار گرفت چون کارگردان در مجلس حاضر بود.

فیلم تمام میشه و دخترها تصمیم میگیرند که جدای از مردها بیشتر باهم باشند. از جمع دخترانه بدم نمیاید اما این جدا کردن ادم را آزار میدهد هنوز به ان رشد فرهنگی نرسیدیم ک دوستی ها جدای از جنسیت باشد حتی بین روشنفکران. گند زده میشود به تمام اعتقاداتم و اینکه همه پنبه ها ک من در ذهنم میریسم برای ارتباطات انسانی بدون در نظر داشت این جنسیت لعنتی در اروپا هم رشته میشود.

ناگهان بندهایت پاره میشود و دهانت را باز میکنی خود را به در و دیوار ذهنم میزنی و صدای فریادت مثل صوراسرافیل تمام وجودم را در حالت اماده باش قرار میدهد. میدانم تاریکی شب مستت میکند و بر من مستولی میشوی دیگر بندها یاری نگه داشتن ات را ندارند.

من چاره ای جز جدا شدن از جمع و خزیدن به گوشه ای ک تو احساس آرامش میکنی ندارم. من ای من دیوانه من آرام باش ما حالا تنهاییم. سوار مترو من مینویسم و تو در آینه وجودم غرق در خو هستی نه پیروزی نه شکست خورده، فقط یک حیران سرگردان که همه انچه میخواد را ندارد.

دلم امشب میخواست برای تو زندگی کنم ببرمت به گوشه یک بار تاریک و به شمع هایش خیره شویم. اما حالا فقط تورا از زندانی به زندان دیگر منتقل میکنم. راضی نیستم نه ازین تنهایی.

یک انسان اجتماعی انسان گریز، یک دهه شصتی روانی، کسی که هیچ کس نیست!

 

1 دیدگاه برای «جنون»

  1. سلام
    یک روز با وبلاگ شما آشنا شدم که به دنبال رای بودید و رای میخواستید برای برنده شدن در یک مسابقه وبلاگی خدا میداند چقدر تبلیغ کردم و خیلی خوشحال بودم که این کار را انجام میدهم
    بعد چند وقت که پروفایل شما را در فیس پیدا کردم و درخواست دادم نه تنها قبول نکردید بلکه رد درخواست هم کردید برای تبلیغم متاسف نیستم ولی دل آزرده شدم

پاسخی بگذارید

