عید بی تو


شنبه مهمان نسیبه بودم از خانم های افغانستانی فعال اجتماعی که مقیم استکهلم هست.

تمام روز جمعه با خودم کلنجار میرفتم که چطور رفتن به مهمانی را کنسل کنم، چند بار رفتم فیسبوک را چک کردم و ان کلمه Going لعنتی روی مهمانی آزارم میداد. دوست دارم تنها باشم. فکر میکنم وقتی در جمع هستم تو گوشه ای در تاریکی کز کرده ای و با سکوت و نگاه
سنگینت ازم میخوای که پیش ات باشم.

میروم مهمانی. انجا کاملا تو در من محو میشوی و من میمانم و خود ظاهری ام. کسی که همیشه خوشحال است، شاد خندان اجتماعی بی درد، و صد البته موفق.

کم کم از رفتنم راضی و راضی تر شدم، آدم می بینم انجا و خوشحال میشوم. مجلس متفاوت. انسانهای چهار نسل ان شب همه با هم باعث خوشحالی همدیگر شدند. چند نوجوان دهه هفتادی با اهنگ های رپ شان. پیری را در رگ های روحم تزریق کردند و من فهمیدم که بین من و جوانی دارد فاصله می افتد. شاید خیلی زود باشه اما هست…

امروز میرویم سفارت علیای افغانستان، اقای حامی سفیر خوشتیپ کشور سخن میراند.

مهمانی دقیقا برایم کل جامعه افغانستان را به تصویر کشید. چند نفر تاجیک چند نفر پشتون وچند هزاره هر کدام جدا جدا دور از هم اما دور هم نشستند. سفیر حرف زد ما شیرینی خوردیم و بدون سلام و خداحافظی برگشتیم خانه.

مخاطب خاص: داشتی به من موج میدادی گفتم شاید داری گریه میکنی اما حالت خوب بود.

 

 

 

3 دیدگاه برای «عید بی تو»

  1. سلام خانم سمیه انشا الله که سالم وموفق باشید. روز جشن و محفل سفارت شمارا دیدم و با هم احوال پرسی نمودیم ولی با تآسف شما را نمی شناختم. اما بانام وبلاگ عمه سنگری و آمازون اشنا بودم. بهر حال خوشحالم که یکی از زنان فرهنگی وفعال وطن را گرچه در عالم نا شناسی از نزدیک دیدم. نمی دانم در فیسبوک هم حضور دارید یا نه؟

  2. سلام. اشتباه از من بود که خودم را با اسم سمیه معرفی کردم. خودم هم دوست ندارم کسی سمیه بگوید به امازون عادت دارم اما نمیدانم چی شد که سمیه گفتم. خوب دیگر ناخوداگاه است.بله فیس بوک دارم شما اسم فیس بوکتان را اینجا بگذارید من برایتان درخواست میفرستم.

  3. میهمانی و سفر، جابجایی و فضاهای تازه، همیشه حال آدم را به میکند. مخصوصا در کشور غریب

پاسخی بگذارید

