افغانستانی


استاد جدید اسمم را خواند به قیافه ام نگاه کرد بعد پرسید اهل کجایی؟

گفتم افغانستان

چند ماه است که زبان سویدی میخوانی؟

یک ماه دوره امادگی را فقط گذراندم.

مگر در افغانستان چقدر درس خواندی؟

لیسانس دارم.

…..

از سکوت معنی دارش معلوم بود که خیلی دلش میخواست بیشتر بداند اما خجالت کشید بپرسد که مگه ممکنه؟ ولی نپرسید.

در طول کلاس چند بار از من خواست که بخوانم یا جواب بدم.

نمیشه گفت چیز عجیبیه حالا زن های افغانستانی کم نیستند که سواد دارند اما این استاد چرا اینقدر با شک و تردید و متعجب حرف میزد با من :/

نمیدانم چند سال دیگر لازم است که زن های افغانستان یک نفس تلاش کنند تا تصویری که رسانه ها از آنها به جهان معرفی کرده را در ذهن مردم تغییر بدهند.

5 دیدگاه برای «افغانستانی»

  1. دنیا درباره کل مردم افغانستان این دیدگاه رو دارن مثلا وقتی من تازه تو ترکیه سر کار شده بودم هیچ کاری رو بهم نمیدادم بجز ظرف شستن اونم با تردید ولی العان وقتی یه کارایی رو انجام میدم که ترکا مثل خر تو گل توش میمونن تازه روم حساب باز کردن

  2. عمه مگه چند درصد از زنهای افغانستانی تحصیلات عالی دارند؟ منظورم اینه که با این همه سال جنگ و سلطه طالبان، خیلی هم عادی نیست لیسانس داشتن یک زن جوان افغانستانی. شاید هم من اشتباه می کنم. ممنون میشم اگه توضیح بدی. مثلا الان چقدر از دانشجو ها خانم هستن؟

پاسخی بگذارید

