امروز  به دعوت دوست مسیحی ام رفتم کلیسا که ببینم چگونه عبادت میکنند. تجربه جالبی بود یک عالم پیروان مذهب یهوه را دیدم. اما خیلی خسته کننده  بود و چقدر خدای انها با خدای ما فرق داشت. نمیگم کدام بهتر بود اما ظلمه که خدای ما همش با ناله و زاری و اه و ناله پای منبرها با ما حرف بزنه و موسیقی حرام باشه اما خدای اینها همش با موسیقی و اهنگ و کف زدن و بالا پایین پریدن!  با خودم فکر کردم اگر این دوست در کشور من میبود نمیتوانستم به مسجد ببرمش چون از نظر مسلمانها او نجس است و نباید وارد مسجد شود چه خوب که الان قضیه برعکس نیست.

نکته جالبی که دریافتم عمق زیاد خرافات بود، همیشه در مسیر زندگی انسان وقتی فرع جای اصل را بگیرد پیدا کردن راه سخت میشود. مثل دین خودما که بجای هدف حسین مردم برای اسب تیر خورده اش گریه میکنند و بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز درکشورهای ما یک درختی جویباری چیزی پیدا میشود که در عاشورا از ان خون جاری شود.

از هفته اینده کلاس شنا می روم. اینجا خجالت اور است که در این سن شنا بلد نیستم اما در کشور خودم دختر را چه به اب بازی، قرار بود یک حوض اب بازی یک تایم را به زنان اختصاص بدهد که تهدیدش کردند اگرچنین کاری کند میفرستن اش هوا. البته خودم هم فکر میکنم اگر من انجا بودم و چنین تایمی اختصاص داده میشد من نمیرفتم شنا چون قبل از خود اب اولین چیزی که به ذهنم میرسد احتمال فیلم گرفتن بود!

یک هفته است که کلاس زبان سویدی برای مهاجرین شروع شده. از کلاس و استاد و شیوه درس دادن اش خیلی راضی ام اما از خودم ناراضی ام. قرار است که در هفته جدید روزی یک ساعت حتما مطالعه داشته باشم نمیخوام شب امتحانی درس بخوانم از شب امتحانی خواندن بدم می اید.!

 

 

 

1 دیدگاه برای «»

  1. چه جالب
    نمیدانستم قبلا کسانی بفکر احتصاص تایم استخر به زنان بوده اند و تهدید شدند
    اتفاقا یکی از دوستان حالا به این فکر افتاده، امیدوارم بتونه عملی اش کنه

پاسخی بگذارید

