افغانستان، قاتل ها انجا هستند.


سوار اسانسور شدم که یک پیرمرد با دو کیسه زباله در دست داخل ایستاده بود. به هم لبخند زدیم. اسانسور حرکت کرد. بمن گفت اینجا زندگی میکنی؟ گفتم نه خانه دوستم است امدم بهش سر بزنم نبود، گفت :  من اهل شیلی هستم تو مال کجایی؟ کمی مکث کردم که اصلا باید جواب بدهم یا نه بعد گفتم من از افغانستان هستم. گفت: Oh Afghanistan, killer there! ( افغانستان، قاتل ها انجا هستند) . لبخندی تلخ بر لبانم نشست. خیلی خلاصه تعریف مردم دنیا از کشورم!

10 دیدگاه برای «افغانستان، قاتل ها انجا هستند.»

  1. سلام دوستان مه هم با امی موشکیل برخوردوم با شخصی از ارژانتاین گپ میزدوم وقتی پرسان کد از کوجا استی و گوفتوم کی افغانستان گفت» lots of trouble there» به اومید روزی کی تفکیر دیگه مردوما از افغانستان چیزی غیر از موشکلات و ناارامی باشد، ارزوی موفقیت برای همه .
    فقط بدانید شوما لیاقتتان بسیار بیش از ای میباشد .
    درود بر شوما

  2. متاسفانه يگ همچين نظاره اى به سوى مردم ما به سرعت غير باور كننده اى تبديل به تفكر مى شود،مه از مردم خودمان بخصوص فرهنگيان عزيز خواهش مكنم كه در جهت خنثى سازى چنين تفكراتى تلاش خودشانه به صورت عملى انجام دهند،كامياب باشيد دوست گرامى

  3. ما خودمان مقصر هستیم. تک تک مردم افغانستان مقصر هستیم که مردمان دیگر ما را با چه القابی می‌شناسند.

    ولی خودمانیم طرف خیلی نژادپرست بوده. نباید از اول جوابش را می‌دادی و وقتی دادی نباید وقتی آن حرف را زده بودی بی پاسخ می‌گذاشتی

  4. عمه سنگری عزیز، می تونم از شما نام شاعران و نوییسنده های پیشرو افغان را بپرسم؟

  5. انجا فرصت و شرایط برای دفاع نبود حرفش بیشتر من را شوکه کرد، در ان لحظه جوابی بهتر از سکوت نداشتم ادم که نمی تواند حقیقت را تغییر بدهد. ذهن یکی را من عوض میکردم بقیه مردم دنیا چی؟

  6. سلام
    من ایرانی هستم و یک ماهی می شود که از سفر افغانستان برگشته ام. جدای از اینکه دیدن افغانستان یکی از آرزوهای کودکی من بود، با خودم فکر کردم بالاخره افغانستان باید به خوبی نیز معرفی شود. خانم سنگری عزیز، من به جز دوران طالبان که هر کسی از افغانستان وحشت داشت، هیچ وقت از این کشور نترسیده ام تا اینکه هموطنانت جلوی سفارت، زمانی که من می خواستم ویزا بگیرم چنان چهره ای از افغانستان برایم ساختند که من بدون کوله پشتی وبدون دوربین راهی این سفر شدم!

    می دانم که افغانها در ایران با مشکلات زیادی روبرو هستند، الان اینجا نیامده ام که از این چیزها بگویم. آمده ام که بگویم من یکی اندازه ی توانم تمام تلاشم را خواهم کرد که چهره ی افغانستان در بین مردم خودم و اگر توانستم زمانی که مردم دیگر کشور ها را دیدم در بین آنها نیزتغییر دهم و در این میان با آقای امید موافقم. شاید یکی از رسالت هایم بهبود بخشیدن دید افغانهای مقیم ایران نسبت به کشورشان است.
    نظر شما برای من محترم است اما این حرفت را قبول ندارم که » ذهن یکی را من عوض میکردم بقیه مردم دنیا چی؟ »
    دوست جان، همسایه ی عزیز، من و تو نه پیامبریم که رسالتمان تغییر روند زندگی بشریت باشد و نه توان آن را داریم. رسالت من و تو در حد خودمان و برای تغییر دید بد یکی یکی آدمهایی ست که می بینیم.
    من هم برای کشور خودم تلاش می کنم و هم برای افغانستان. همین که الان اینجا دارم فارسی می خوانم و فارسی می نویسم این رسالت را برای هر دو کشور بر دوش خودم حس می کنم. حالا هم دارم سفرنامه ی افغانستان را در وبلاگم می نویسم.
    برقرار باشی همسایه

  7. Liver cirrhosis may iin the long run require yoou to have a very
    complete liver transplantation. If it starrts inside stomach or intestine, the liver can easiy be involved,
    especially sinnce the blood flows in the liver from the djgestive organs,
    such as pancreas and gallbladder. According to data from Japan, the
    death rate oof old patients with liver cirrhosios is gloomier than that off young ones.

  8. There are too several details with your desktop that might erhaps need your
    interest. The limited versiokn of Regiistry First Aid only removess a small portion of the invbalid registrry entries it finds.
    If you are thhe recipint of a new compuuter running Windows
    this holidays, think about using the freeware utyility called
    CCleaner.

  9. Good way of telling, and good paragraph to obtain facts on the topic of
    my presentation subject, which i am going to present in university.

پاسخی بگذارید

