یک برگ از کتاب زندگی ام ورق خورد. 


از ۲۴ اپریل ۲۰۱۴ سوید کشور دوم من شد.

اینکه من واقعا الان هیچ حسی دربرابر این مادر سوم دارم ظلم نیست… هنوز هم با اخبار افغانستان به روز هستم و خواهم ماند حس میکنم جایی که روحم به آن احساس تعلق دارد کشور من است.

از نظم و سیستم سوید خوشم می اید چیزی که در کشور خودم هرگز تجربه نکردم. اما سردی روابط و ادمهایش ازار دهنده است.

چند روز شده که بعد از شروع خواندن کتاب انسان تک ساحتی که نظام سرمایه داری را کوبانده  و تکنولوژی را دشمن انسانیت خوانده. سایت های سرگرمی را بستم و فقط چند وبسایت خبری ان هم در ساعات معینی از روز را چک میکنم همینطور فیس بوک و تویتر.

از روزی که وارد سوید شدم اجازه کار داشتم اما هیچ انگیزه و اراده ای مبنی بر درخواست کار و ثبت نام در اداره کار نداشتم چون وضعیت روحیم قشنگ نبود. ضمن اینکه برای کار در این کشور باید زبان مردم این مملکت را بدانم. میخواهم قبل از ورود به سیستم درسی خودم تمرین را شروع کنم و ثبت نام در اداره کار هم امشب انجام میشود.

پ.ن: البته تعریف هربرت مارکوز از تکنولوژی فن اوری و صنعت پیشرفته و مجهز نیست بلکه نظام دولتی مدرن است که توسط تکنولوژی کنترل اقتصاد و سیاست را به دست گرفته و انسان ها را به خدمت و اسارت تکنولوژی در اورده و هر روز انقدر نیازهای جانبی را شاخ و برگ میدهد و آنها را تبلیغات میکند که انسان تمام عمر خود را صرف بدست اوردن و براورده کردن انها میکند. در حالیکه تکنولوژی باید خادم انسان باشد و راهی سریع تر برای رسیدن به تعالی و رشد انسانیت!

 

 

 

8 دیدگاه برای «یک برگ از کتاب زندگی ام ورق خورد. »

  1. وبلاگ خوبی داری؛ ارزشش وقتی بیشتر می شه که من تا قبل از این هم‌زبانی از افغانستان رو پیگیری نمی کردم؛ راستی وبلاگت رو تو برنامه نوبت شما هم دیدم 🙂

  2. روح آنجا خوش است که تن آسان بگیرد ! که البته فکر میکنم تن هم در سوئد آسان میگیرد تا افغانستان یا ایران ! موفق باشی به هر حال : )

  3. تو کدوم برنامه نوبت شما بی بی سی دیدی؟ من که گشتم پیدا نکردم. برام سوال پیش امد و فضولیم گل کرد که بدونم چی بوده کجا بوده چی گفتن کی گفته؟ اووووه….
    لینکشو بزار اگه میخواستی نجاتم بدی :دی

  4. یه برنامه ای بود در مورد عملکرد شهرداری کابل:
    صفحه برنامه | bbc.in/1n0SDGL
    ویدئوی برنامه | bit.ly/QPUDT3 (دقیقه 15)

  5. که روحت به افغانستان تعلق دارد، آفرین دختر.

  6. :دی پس چی!
    خوشحالم که اینجا هستی پسر 🙂

  7. salam ba binam ba man rabti nadara vali kilyha shomara ba honvan alguy yak madara delsuz va mehraban galamdad mikardand kojaat an pasasary ka az an hama dada dusti sar midadid ba hetram

پاسخی بگذارید

