حس مبهم


چای می ریزم و ساعتها به پیاله چای نگاه میکنم. ناهار میخورم و بعد روی پروژه ای که در دست دارم کار میکنم. هر چه به ساعت سه عصر که زمان تاریک شدن هوای استکهلم نزدیک میشوم دلهره ام بیشتر میشود. حساب های کاربری ام را چک میکنم تا یک پیام امیدوار کننده از یک دوست ببینم و کمی احساس ازادی کنم اما بجایش عکس های ستاره دختر هراتی که همین روزها بی بی سی عکسش را زده و بینی و لب اش توسط شوهر پدرسگش بریده شده را می بینم. حالم به هم میخورد و فیس بوکم را میبندم. من میتوانستم جای ستاره باشم. یا هر دختر افغانستانی دیگری اما انگار شانس با ما یار بوده و اینبار ستاره طعمه شده… خدای من  دارم از حسی حرف میزنم که خودم برای خودم نمیتوانم توضیحش بدهم چه برسد به اینکه اینجا افکارم را پیاده کنم.

چند وقت شده که ذهنم خالی از هر نوع ایده ی خلاق و فکر و موضوع خاص هست. همه چیز در زمان اکنون برایم بی مفهوم است. تنها چیزی را که خوب درک میکنم این حس مبهم اغشته به دلهره است که دائم با هم در جنگیم.

هر لحظه به خودم تلقین میکنم واقعیتی را که ذهنم نمیخواهد قبولش کند. من انسانی هستم که به زور میخوام به روحم بفهمانم که هم توانایی تغییر را دارم و هم عاشق تغییر هستم. و حالا هم که زمان تغییر است و من باید بدون هیچ استرس و دلتنگی قبولش کنم اما نمیدانم چرا این دل با من سر جنگ داره. هر لحظه در اینده ای ارام و روشن و پر از موفقیت سیرش میدهم چند دقیقه ارام میشود ولی باز بهانه هایش را شروع میکند.

4 دیدگاه برای «حس مبهم»

  1. عمه جان، تغییرهای بزرگ مگر بی استرس و دلتنگی می شود؟ آن را هم مثل جزئی از کل تغییر بپذیر. از چای ات لذت ببر! لذت توأم با غم لذت توأم با خشم با … از آنها هم در آن، لذت ببر، به تمامی.

  2. زمان ميبرد عزيزم. صبورانه خودت را مشغول كن به كارهايت. مطمين باش خيلي زود ميگذرند.

  3. زندگی جالبه نه؟! یک روز اونقدر انسان احساس قدرت داره که می خواد پاشه بشه امپراطور زمین, یک روز تو یه لحظه خاص اونقدر تنها می شه که دنبال یه جا می گرده تا بره داد بزنه فریاد بزنه تا خالی بشه. هر دو حالتشو دوست دارم چون قدرت میده به فکر میندازه خیلی چیزا رو به یاد ادم میاره. شمام حتماٌ لحظاتی بعد از این حس می خوایین خیلی کارارو بکنین. تغییرتون تبریک. چایتونم نوش جان.

پاسخی بگذارید

