همایش رسانه های اجتماعی در افغانستان


من و امید برادرم در  لیست سخنرانان اولین نشست ملی رسانه های اجتماعی افغانستان قرار گرفتیم که قرار است در 22 و 23 سپتامبر در کمپس جدید دانشگاه امریکایی ها برگزار شود. 

در این نشست حدود 200 نفر مهمانان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی از ولایات مختلف افغانستان دور هم جمع میشوند تا روی تاثیر رسانه های اجتماعی در زندگی مردم افغانستان در این ده سال اخیر، انتخابات 2014 و فرهنگ سازی استفاده از رسانه های اجتماعی در افغانستان بحث و گفتگو کنند.

اینجا قرار است که بعضی ورکشاپ های عملی هم برگزار شود با موضوعات، خبرنگاری شهروندی، تغییرات اجتماعی توسط رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی پیشرفته، فوتوژورنالیست و…

قبل از اینکه من با این تیم کار کنم هم رسانه های اجتماعی برایم مهم بود چرا که رسانه های اجتماعی بخشی از زندگی من هست، من بدون وبلاگم نمیتوانم خودم را تعریف کنم و یک عالمه روابطی که من دارم و در زندگی کاری و اجتماعی ام از آنها استفاده میکنم. و به همین ترتیب فیس بوک و تویتر.

هر چند رسانه های اجتماعی برای ما زنان افغانستان «تنها» فایده هم نیست. در این جامعه سنتی که ما زندگی میکنیم و ادم های مختلفی که پشت فیس بوک نشسته اند روزی هزار بار به هزار قسم تعریف میشویم. گاهی بعضی از این تعریفات که به خود آدم میرسد از تعجب شاخ در می آوریم که مردم به چه چیزهایی فکر میکنند و تا کجا پیش میروند. آزار و اذیت با نام های جعلی، کامنت های ضد اخلاقی… همه موانعی هستند که مجبوریم برای اینکه بمانیم و موقعیت خودمان را در جامعه ثابت کنیم به آنها توجه نکنیم.

با همه این ها من از وضعیت کنونی رسانه های اجتماعی در افغانستان راضی هستم هر چه باشد به زحمت و سختی می توانم صدایم را به مردم دنیا برسانم اطلاعاتم را به روز کنم و چیزهای مفیدی از وبسایت های مختلف یاد بگیرم. فقط کافی است که محکم و سخت خودم باشم و به قضاوت خوب و بد مردم خوشحال و ناراحت نشوم و به راهم به سوی تغییرات اجتماعی در افغانستان از طریق رسانه های اجتماعی ادامه بدهم.

1 دیدگاه برای «همایش رسانه های اجتماعی در افغانستان»

پاسخی بگذارید

