قطعنامه دانشجويان و اعتصاب كنندگان پوهنتون كابل


اصلاحات به جای استبداد
«ما دانشجویان دانشگاه کابل به خاطر بهبود وضعیت تحصیلی و اصلاحات در ریاست دانشکده علوم اجتماعی مدت سه روز است که دست به اعتصاب غدایی زده ایم. اما تاهنوز هیچ گونه توجهی از طرف مقامات مسوول در وزارت تحصیلات صورت نگرفته است.
این ویژگی افرادی است که به ارزشهای انسانی و حرکت های مدنی و اصلاح طلبانه احترام ندارند و آماده پذیرش تغییر نیستند برای حفظ قدرت و مقام تا آخرین رمق و توان به صورت بی شرمانه میخواهند باقی بمانند. اما برای نهادینه سازی اصلاحات و تغییر همیشه جوامع انسانی نیاز شدید به مبارزات عدالت خواهانه دارد. بناء ما دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تا آخرین رمق حیات مبارزه خواهیم کرد و از خواسته های انسانی و اصلاح طلبانه خود یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد، تا به خواسته‌های ما رسیدگی شود.
خواست ما از ملت افغانستان، نهاد های مدنی، شخصیت های سیاسی و افراد که به انسانیت باور دارد این است که بیایید دست به دست هم داده برای تغییر و اصلاحات مبارزه کنیم و نگذارید که استبداد جای اصلاحات را بگیرد.. مبارزه برای بهبود وضعیت وظیفه هر فرد است که در این کشور زندگی می کند. تا مبارزه نکنیم و قربانی ندهیم شاهد افغانستان آزاد و مردم سالار نخواهیم بود
مرده باد استبداد و زنده باد اصلاحات»

پ.ن: اول فکر نمی کردم مسئله این قدر جدی بشه اما مقاومت دانشجویان اصلاح طلب دارد به جاهای خطرناک کشیده می شود. فساد اداری امری گریز ناپذیر در شرایط کنونی افغانستان شده است. من خودم قربانی فساد اداری در دانشگاه هرات هستم یکی از دلایلی هم که دوست ندارم بروم هرات همین تبعیضات زجر آور در دانشگاهی که من درس می خواندم بود. آخرش هم کاری کردند که من مجبور شوم راهم را عوض کنم. تازه من یک قربانی خوشبختم خیلی های مثل من درس خواندن را متوقف کردند اما من بجای توقف راهم را عوض کنم تا اگه بیست نصیبم نشد از نوزده نمانم.

بالاخره روزی میرسد که آه دانشجویان زحمت کشی که مورد تبعیض قرار میگیرند دامن گیر اساتیدی می شود که تبعیض قائل می شوند.

پ.ن: بین همه شغل های دنیا استادی یک شغل شریف و مقدسی است که باید از هر گونه زشتی مبرا بماند. کلمه استاد وقتی مقدس می ماند که استاد شان آن را حفظ کند. امیدوارم که وزارت تحصیلات عالی بجای پافشاری بر بی خیالی؛ علاوه برای بالابردن سطح تحصیلی اساتیدش برای متشخص و متعهد و درستکار شدن اساتیدش با وضع قوانین جدید قدمی بردارد.

4 دیدگاه برای «قطعنامه دانشجويان و اعتصاب كنندگان پوهنتون كابل»

  1. خدا را شکر کنید گیر استاد هایی که برای دادن نمره انواع پیشنهاد های بیشرمانه به دانشجو ها میدهند نیافتاده اید

  2. یک سری پادکست از سری پادکست های رادیو زمانه با صدای رضا دانشور هست در مورد حرکت اجتماعی دانشجویان فرانسه در سال 1967 فرانسه، من به شما که به ایجاد حرکات اجتماعی و اصلاحات فکر میکنید پیشنهاد می دهم آنرا در اینترنت بیابید و گوش کنید. و کلمه کلمه اش را به خاطر بسپرید.

    موفق باشید.

    ارادت
    خانوم اسمیت

پاسخی بگذارید

