من دوست دارم ما این که هستیم نباشیم


من  دوست دارم که وضعیت کشورم بهتر شود.

کهنه فکر ها دیگر زنان را اذیت نکنند.

روشنفکر ها از زن و حقوق زن برای امرار معاش یا کسب شهرت استفاده نکنند.

زن ها سعی کنند که بلند گوی یک شخص یا حزب و گروهی نباشند.

دولت سعی کند که واقعا دولت شود.

دولتمردان سعی کنند که دیگر به جیب پاکستان و ایران و امریکا و … نگاه نکنند.

همه خواهان یک تغییر واقعی در وضعیت کشور باشند.

مردم کره جنوبی و سنگا پور چطور در کوتاهترین زمان به این جا رسیند. ما هم می توانیم.

ما فقط حرف میزنیم. ما اهل عمل نیستیم.

یک تصمیم کبری چطور در ذهن همه مه به وجود خواهد آمد؟

من دوست دارم ما این که هستیم نباشیم دیگر هیچ کشوری دلش به حال ما نسوزد.

من دوست دارم ما به آن عزت نفس لازم طوری برسیم که جوامع دیگر به ارتباط با ما افتخار کنند ترحمی در کار نباشد.

پ.ن بی ربط:

من دوست دارم خودم باشم. من قبلا انچه دوست داشتم می نوشتم اما از وقتی که دست قضا مرا انداخت در مسابقه دویچه وله، بعضی چیزها که دلم میخواهد را نمی توانم بنویسم یک حسی میگوید این جمله را پاک کن آن جمله را ویرایش کن و… و این اصلا خوب نیست. و فکر میکنم میدانم چرا. ( من دوباره همان میشوم که دوست دارم)

 

21 دیدگاه برای «من دوست دارم ما این که هستیم نباشیم»

  1. همانی باش که دوست داری همسو با حقیقت نه آنی که دیگران توقع دارند …

  2. take it easy ma’am. as I have understood, we may be able to change ourselves not others

  3. خاهر گرامی :خیلی خوشحالم که یکی از شیر زنان افغانی (اوآغی خدا پشتو پنای سری راخوبی)

  4. عمه سنگری عزیز، این مسابقه باعث شد که من با وبلاگ زیبایت آشنا شوم. برایت آرزوی موفق میکنم. اگر هرکدام ما با روش خود یک قدم رو به جلو برداریم افغانستان درست می شود. بیا نگاهی به خودمان بیاندازیم، آیا ما قدمی پیشتر از آنچه والدینمان برایمان آروز داشتند نیستیم؟ فقط باید واقع بین بود و پیوسته و آهسته حرکت کرد.
    سعی کن همیشه خودت باشی چرا که وقتی «سخن از دل برآید لاجرم بر دل نشیند». خدا قوت!

  5. اگه بگم این چیز ها برای مردم حتی قصه وقت خواب بچه ها هم نیست ناراحت که نمی شود؟

  6. نه ناراحت نمیشوم. من در حد خودم سعی کردم در زندگی و طرز فکر خودم تغییر بیاورم و بسیاری تابو ها را بشکنم. من توقع ندارم همه چیز ناگهان عوض شود اینها چیزهایی است که من دوست دارم اتفاق بیافتد.

  7. خود کبیرمان از آشنایی با شما خوشبختیم! برای ما هم همیشه جالب بوده که دوستانی افغانی داشته باشیم، یعنی باید داشته باشیم، باید با هم در ارتباط باشیم، باید کنار هم باشیم، باید «این که هستیم نباشیم» …

  8. با وجودی که ایرانی هستم، دیدم که نوشتی می خواهم کشور آباد شود.. خواستم به وبلاگ شما رای بدهم. نه از سر دلسوزی! از اینکه به هدف مقدست احترام می گذارم و این آرزوی قلبی من هم هست… که این سرزمین (فرقی نمی کند ایران یا افغانستان) بهتر شود. اما پست های قبلی را که خواندم فهمیدم چرا این وبلاگ برای مسابقه انتخاب شده. چون در راستای سیاست بی بی سی و دویچه وله است …. وبلاگی برای ترویج نفرت از ایران و در برابر هم قرار دادن دو ملت که هویتشان یکی است… مذهبشان یکی است… تاریخ شان و زبانشان و یک کلام دردشان یکی است. امیدوارم به حرفهایم خوب فکر کنی…. این تحفه من به تو… تحفه ای از میراث تمدنمان… میراث سرزمینمان… تمدن و سرزمین من و تو!

    بشنو از نی چون حکایت می کند از جدایی ها شکایت می کند….

  9. عمه سنگری عزیز سلام
    دو روزه که وبلاگ دچار مشکل شده و هرچه میکنیم رای داده نمیشود لطفا به دست اندرکاران به تماس شوید.
    علت پایین آمدن رای شما هم همین است.

  10. یکی از دلایلی که مشکل رای دادن را میتواند ایجاد کند این است که شاید دقیقا 24 ساعت از رای قبلی شما نگذشته باشد.

  11. همان کسیکه هستی باش
    سعی نکن کی خوده تغیر دهی چون نه میتوانی.

  12. سلام عمه سنگری عزیز؛ بسیار خوشحالم از طریق جمهوری سکوت شما ره پیدا کدوم. موفق بشی شیر دختر افغانستان؛ بخیر برنده موشی؛ تلاش نکو که خوده تغییر بدیی همیشه خودخو بش.

  13. شما باید از چیزی متنفر باشید تا بتوانید تغییر ایجاد کنید. اگر عاشقان روشنایی از تاریکی تنفر نداشتند هیچگاه لامپ اختراع نمی شد.
    تنفر تحول آفرین است.

  14. ریشه مشترک ما . میل خودم برای عذر خواهی از طرف همه هموطنام که به افغانی به چشم بیگانه نگاه کردن . و علایق شخصی دیگه به افغانستان دارم به این بلاگ افغانی تو مسابقه رای دادم .

  15. میشه از یه جایی شروع کرد… یعنی باید شروع کرد…بخاطر به دست اوردن دوست داشتنی ها…یه کم جرأت باشه حله!!

پاسخی بگذارید

