علاقه مندان برنامه های تلویزیون


چند روز پیش به یک برنامه صبح گاهی در تلویزیون یک افغانستان دعوت شده بودم.  دو سه نفر به من زنگ زدند که مصاحبه ات را در تلویزیون دیدیم تازه یکی شان هم میگفت اگه میخای مصاحبه ات را برایت میاورم من ثبت اش کردم!!! ای دل غافل من یا ادم های مشتاق به برنامه های تلویزیون؟ و آخر هفته اش هم که رفتم مهمانی خانه عمویم همه مصاحبه ام را نقد کردند.( کارشان به نقد کشیده حتی تو کجایی دختر چی فکر میکنی)

چند نکته را متوجه شدم.

من فکر میکنم چون خودم اصلا ( کلمه اصلا را با تاکید بخوانید) اهل تماشای تلویزیون نیستم؛ بقیه هم مثل من هستند. اما …. اینطور که نیست مردم از ساعت شش صبح که بساط صبحانه را پهن میکنند تا هشت صبح هم برنامه های صبحگاهی را می بینند هم چای صبح میل میکنند. همه که مثل من برای عجله کردن آفریده نشدند. مردم تلویزیون می بینند و لذت می برند و شاید هنوز هم بعضی خانواده ها باشند که کارهایشان را زود زود تمام کنند تا به تماشای برنامه مورد علاقه شان از مانیتور تلویزیون بپردازند.

دوم اینکه من به مقوله تلویزیون و بهتر بگویم تلویزیون افغانستان هیچ وقت در ذهنم نپرداخته بودم فکر میکردم امروزه کمتر کسی طرفدار تلویزیون و برنامه های افغانستان است و مردم  ترجیح میدهند اخبار را از وبسایت ها بگیرند و فیلم را در یوتیوب ببینند یا در لب تابشان. و فقط فوتبال است که همچنان دیدن اش از تلویزیون خوشمزه است.

هر چند هنوز هم معتقدم سیستم تماشای برنامه ها خیلی تغییر کرده و تمام تمرکز روی تلویزیون نیست اما نه بحدی که بشود تلویزیون را کلا از زندگی حذف کرد.

با خودم فکر میکنم میشود یک روز که کاملا تنهایی و هیچ برنامه ای در بیرون از منزل نداری تمام روز را پای تلویزیون بنشینی و آجیل بخوری  حتما کار خیلی دلچسبی است به امتحان اش می ارزد.

2 دیدگاه برای «علاقه مندان برنامه های تلویزیون»

  1. کی بخش شد و کدام شبکه بود. بد بختی این که من کلاً هفته ای 15 دقیقه بیشتر تلویزیون نمی بینم و اونم تام و جری است اگه تلویزیون را اتفاقی کسی دیگه روشن کرد.

  2. سلام خواهر عزیزم از اینکه موفقیت شما را در ضمینه وبلاگ نویسی در حدی می بینم که به رقابت بر خواستید بسیار خوشحال هستم . بنده شما را نمی شناسم فقط بنا به تبلیغانی که در فیسبوک از وبلاگ شما شده بود وارد شدم . راستش را بخواهید تصور دیگری داشتم . از یک وبلاگ برتر . حرف شما صحیح است که فرمودید هر وبلاگی طرفدار یا مخالف خود را دارد بنده از روش نوشتاری شما خوشم امد اما به عنوان یک وبلاگ نوس قدیمی و یک خواهرافغان شما خواستم بگویم بیشتر تلاش کنید که مطالبتان مردم را جذب کند قصد جسارت ندارم اما خوب احساس کردم وبلاگ روح ندارد خشک است . کمی ….. نمی دانم فقط اینها را گفتم چون واقعا می خواهم که وبلاگ شما رای بیاورد . توجه به اینکه فرمودید استاد دانشگاه هستید و …. احساس کردم در ان حد نیست.

پاسخی بگذارید

