فوق لیسانس در کابل


امسال چند دانشگاه خصوصی در کابل دوره ماستری یا همان فوق لیسانس را می آورند با اینکه مایه شرمساری است که بگم تا بحال بالاترین مقطع تحصیلی در داخل لیسانست بوده اما جای بسی خوشبختی هم هست که بالاخره بالاترین مدرک علمی که در داخل کشور داده میشه دیگه لیسانس نیست. و نکته دوم این است که دولت فاسد حتی نتوانست یک کار اساسی کوچک در زمینه تعلیم و تربیه انجام بدهد و ماستری از طریق دانشگاه های خصوصی وارد سیستم داخلی تحصیلی شد. الان من فرصت دارم که در داخل افغاستان درس بخانم فقط اگه وسع مالی ام بکشه قبلا هم پیام نور و دانشگاه آزاد برنامه ماستری را آورده بود اما چندان مورد استقبال قرار نگرفت اولا بخاطر اینکه مدرک ایران داشته باشی کار پیدا کردن سخت تره دوم اینکه شایعه شده بود که دانشگاه پیام نور در وزارت تحصیلات راجستر نشده و مدرکش مورد تایید نیست و در مورد دانشگاه آزاد اسلامی هم که فیس دانشگاه خیلی زیاد بود در نتیجه متقاضی کم داشت. الان که دانشگاه های خصوصی با فیس کمتر از دانشگاه آزاد و نداشتن مشکلاتی مثل پیام نور به میدان آمدند حتما بیشتر مورد استقبال قرار میگرند و برای افرادی مثل من یک شانسه چون خارج رفتن برای من خیلی سخته با یک بچه مجبور بودم سختی های زیادی را متحمل بشم علاوه بر فشار مالی نگه داری از بچه و درس خواندن هر دو کارهای سختی اند. اما حالا حداقل اگه فشار مالی هست یک کاری هم هست و بچه هم آواره نمیشه.

خوب امیدوارم که بتوانم امسال درس بخانم 🙂 اگه نتونم اینطوری میشم 😦

4 دیدگاه برای «فوق لیسانس در کابل»

  1. سلام عمه جان روز بخیر ، امیدوارم که بتونی درست ره ادامه بدی من برات دعا میکنم .
    راستش خواستن توانستن است ، اما مخارج درس خواندن اینجا خیلی بالاست تا کدام وظیفه جایی نداشته باشی مشکله، تازه خرج خانه ره هم باید بدی ! وای دیگه سخت تر ….
    تازه باید شبانه درس بخوانی ….
    برات آرزوی مؤفقیت می کنم ….

پاسخی بگذارید

