مهمانی شب جمعه.


شب جمعه با شوهرم دعوت بودیم به سفارت انگلیس از همه ارگان های بین المللی و سفارت های مختلف مهمان آمده بود.
من و چند نفر از فعالین مدنی مقیم کابل هم دعوت بودیم. مهمانی برای معرفی یک فستیوال موسیقی راک بود. دم در دوربین ها را گرفتند. خوب مهمان خانه سفارت کوچیک بود مهمان ها زیاد. برای اینکه صدایمان به هم برسد باید جیغ می زدیم . با دوستای جدید افغانی و خارجی اشنا شدم با مسئول همین فستیوال و قرار شد یک گروه رقص خانم های هزاره که رقص محلی هزارگی به اسم «پیشپو» را بلد بودند را بهش معرفی کنم چون قرار است در آینده نزدیک یک کنسرت برای خانم ها برگزار کنند . و با یک کلونل انگلیسی هم دوست شدیم از من سوال کرد هیچ زن افغانی فیسبوک دارد؟ 😦  و هنگامی که از فعالیت های ما به عنوان زنان افغانستان و شبکه ی زنان منجی که خودم یکی از مسئولینش هستم و دیگر فعالیت های زنان در جامعه و انعکاس انها در فیس بوک، گوگل پلاس و تویتر شنید تعجب کرد. اصلا رسانه ها چی انعکاس میدن به این خارجی ها ؟ افغانستان تو ذهن اینا فقط جنگ و انتحاری و چند برادر ناراضی است. ما را که زیر پوست این شهر زندگی میکنیم نمی بینند. هر چند من قبول دارم که وضعیت این کشور چندان وضعیتی نیست که بخواهیم از آرامشش دفاع کنیم اما دقیقا اون چیزی هم که رسانه ها انعکاس می دهند نیست.

نا امنی هست نه به این حد. آهای ما داریم اینجا روز میچلانیم.

5 دیدگاه برای «مهمانی شب جمعه.»

  1. کلنل درست حسابی اگر بود با سر زدن تو فیس بوک و توییتر و … می فهمید افغانستانی ها هم فن آوری سرشان می شود.

  2. ba khahare aziz wa arjmandam dorood va salam hatman ki in shab o rooz ha dar bamiyan bar name darid az khodawand arzoo mandam ki dar ijraee bar name tan mowafaq bashid . zemnan axhaee barname ra az tariq bbc didim kash mishud an ra az utube mi didim . sar boland bashi azizan.

  3. در قسمت معرفي خانم هاي پيشپو گر كار خوبي نكرديد، همه خواهران ما شايد مثل شما نتوانند از خود محافظت كنند. خصوصا در محافل رقص و موسيقي با خارجي ها و محافلي كه از سوي آنان تدارك ديده مي شود. من متعصب و متحجر نيستم؛ اما محتاط و ملاحظه گر هستم. شما بايد در اين مورد دقيق شويد!‌ هنوز زود است حضور خواهران ما در محافل آن چنيني بدرخشند. وضعيت بد اجتماعي، موجوديت سنت ها و نيز شرايط بسته اجتماعي تا هنوز سبب شده است تا خواهران جوان پيشپو گر نبايد با عجله به آنها معرفي شوند. خود دانيد!

پاسخی بگذارید

