بیجاده

.

برای بار سومه که دارم با این آدم کار می‌کنم. بعد از تجربه اول، دو بار به خودم گفتم با این آدم کار نکن و دو بار به خودم باج دادم و قبول کردم.

وقتی به شوخی‌های بی‌مزه‌ش لبخند می‌زنم، بی‌موقع اومدن‌ها و بی‌موقع زنگ زدن‌هاشو جواب می‌دم، کلافه می‌شم و به روی خودم نمیارم، دست زیرمیزی خودمو می‌بینم که آروم در کشو رو می‌بنده.

دیروز می‌گه:« پسوردم اینه، برو تو ای‌میلیم، یه نگا به فایله بکن». گفتم:«خب، برام فورواردش کن!». می‌گه:« من بلد نیستم. تازه این که آسون‌تره. اصلن فکر کن ای‌میل خودته. هر وقت برام فایل فرستادن یه اس می‌دم برو سراغشون.» . ظاهرش یعنی خیلی به من اطمینان داره . یعنی خیلی نداریم. یعنی خیلی نزدیکیم. یعنی من انقدر آدم بی شیله پیله‌ای هستم. باطنش یعنی مسئولیتش با تو. دسته که از زیر میز اومد بیرون سیگارمو روش خاموش کردم. گفتم:« مرد حسابی جمعش کن دیگه،…

دیدن نوشتهٔ اصلی 210 واژهٔ دیگر

6 دیدگاه برای «»

  1. تو فیس بوک هم همینه عزیزم. آنجا راحت می توانی طرف را حذف کنی اما در زندگی واقعی باید خودخوری کنی. راهی برایش پیدا می کنی عمه جانم 🙂

  2. سلام.
    تازه گیها بلاگ شما رو میخونم و دلیل اصلیش هم اینه که میخوام در مورد افغانستان و مخصوصا زنهای این کشور بیشتر بدونم.
    من سارا هستم و ایرانی. من قبول دارم که مهاجران افغان مشکلاتی در ایران داشتند اما تصویری که گاها شما از ایران میسازید کمی منصفانه نیست!
    میلیونها مهاجر افغان که اکثرا کم سواد یا بی سواد و فقیر بودن وارد ایران شدند(ثروتمندان و با سوادها به اروپا و دیگر کشورها رفتند) و هزینه های فرهنگی، اجتماعی و حتی بهداشتی زیادی به ایران تحمیل کردند. زمانی که ما جنگ داشتیم و اوضاع کشور واقعا نا بسامان بود. من به خوبی به یاد میارم که در دوره ابتدایی در یک کلاس 40 نفری درس میخوندم که حداقل 10 نفر از همکلاسیهام افغان بودند! کارگران افغان باعث پایین اومدن حداقل دستمزد کارگران در بعضی مناطق شدند و استاندارد زندگی کارگران ایرانی در این مناطق پایین آمد و حتی نرخ بیکاریشان بالا رفت. بعضی بیماریها که با هزینه سنگین ملی ریشه کن شده بود با ورود افغانها دوباره دیده شد و…
    شاید بعضی ایرانیها مهمان نوازان خوبی نبودند اما در همین کشوری که شما همیشه با خاطرات بد از اون یاد میکنید هنوز افغانهای زیادی زندگی میکنند و علی رغم تمام مشکلات اقتصادی ایران حاضر به ترک این کشور نیستند.
    من با سیاستهای زشت و نژاد پرستانه دولت ایران مخالفم اما عمه سنگری عزیز شما هم که سالها در ایران زندگی و تحصیل کردید کمی منصف باشید.
    شاد و سلامت باشید
    سارا

  3. سلام
    امیدوارم که اگه یک روزی دوباره به این وبلاگ سر زدی این لینک را بخوانی
    http://afghanistanmonitor.com/2013/05/12/zibakalam-on-afghan-refugees-in-iran.html
    برای حرف های شما جواب های واضحی است سارا جان اگه افغانی ها از حقوق مهاجرت در ایران برخوردار می بودند مثل همه ایرانیها و افغانی های دیگه ای که به اروپا سفر کردن دیگه این مشکلات در ایران نبود.
    البته اینا فقط نظرهای شخصی منه نمیشه کلی نتیجه گرفت شاید هم همه ی حرف های من و این تحلیلگر سیاسی که لینک مطلبشو برات گذاشتم اشتباه باشه

  4. سلام. من خیلی سپاسگزارم که به من پاسخ دادید.
    من البته متن آقای صادق زیبا کلام را زیبا و تاثیرگذار یافتم و بی شک حرف ایشان بی نقص است و تبعیض و وحشیگری از جانب هر کسی و به هر شکلی نکوهیده و غیر قابل دفاع است و منظور من به هیچ وجه دفاع از این رفتار نیست و به عنوان کسی که سالها در ایران و اروپا اقتصاد خوانده ام برای نمونه 2 نمونه از اثرات منفی مهاجرت افغانها بر دستمزد کارگران و نرخ بیکاری ایشان را ارسال میکنم و به هیچ وجه منظورم تخریب نیست، بلکه تنها هدفم نگاه کردن به ریشه های یک مشکل و منصفانه دیدن یک وضعیت است.
    http://www.jamaran.ir/fa/NewsContent-id_22805.aspx
    http://journals.miau.ac.ir/jupm/library/upload/article/af_45332565sh.pdf
    شاد و سربلند باشید
    سارا

  5. سارای عزیز. خوب بین حرف های شما و اقای صادق زیبا کلام باید بگویم که شما اقتصاد میخوانید و از همین دید بررسی میکنید. من به جنبه اجتماعی اش پرداختم. البته که من قبول دارم مهاجرت به ایران سود و ضررهای خود را هم برای مهاجرین و هم برای کشور مهمان داشت و هنوز هم داره اما این نتیجه گیری در یک بخش است و برای بررسی همه جانبه موضوع نیاز به تحقیق کلی است. درست که وجود مهاجرین روی اقتصاد آن عده از مردم بومی که همقطار همین دسته از مهاجرین از لحاظ تحصیلی و رده زندگی هستند شده اما در کنارش همانطور که اقای زیبا کلام فرمودند و همچنین در گوشه ای از مطالب شما هم دیده میشود فواید خودش را هم داشته. حالا بگو برای طبقه دیگر. به هر حال آن طبقه هم جز همان کشور عزیز ایران هستند. و درباره مطالبی که من می نویسم و گاهی از ایران می نویسم اگه شما لینک های بیشتری را مطالعه بفرمایید من در کنار رنج هایی که متحمل شدم همیشه از دوستان و اشیانان عزیزی که خیلی دوست شان دارم هم می نویسم و نمیدانم چی باعث شده که شما فکر میکنید که تصویر من غیرمنصفانه باشد. از اینکه به کلبه من سر میزنی باعث افتخارمی تاج سرمی خانومی زنده باشی.

  6. ابتدا تبریک منو برای جایزه دویچه وله بپذیرید.
    با نظر شما کاملا موافقم و بسیار از اینکه باز هم پاسخ مرا دادید سپاسگزارم.
    شاد و سلامت باشید.
    سارا

پاسخی بگذارید

