از زندگی لذت می برم


چند روز پیش فکر میکردم ان موفقیتی که میخوام را در زندگی ندارم به بزرگترین هدفی که داشتم نرسیدم و هر روز هم ازش دورتر میشم.

یک روز اتفاقی تویت کردم که من واقعا به یک تغییر بزرگ در روحیه ام نیاز دارم.

یکی از فالوئرهام که اصلا تصورش را هم نمیکردم امد تو فیس بوک و با من چت کرد.

چیزی رو به من فهماند که با خواندن بیش از چهل کتاب روانشناسی من در مورد خودم درک نکرده بودم.

همه حرفایی را که میگفت میدانستم و بارها خوانده بودم اما با حرف زدن با  او یک پنجره ی تازه ای از واقعیت در ذهنم باز شد. پنجره ای که من خودم به زور همیشه بسته نگه اش میداشتم و از روبه رو شدن با واقعیت می ترسیدم چون اون چیزی نبود که من میخواستم حاضر بودم با خواب و خیال انچه دوست دارم زندگی کنم و هر روز داشتم افسرده تر از قبل میشدم بدون اینکه کسی بفهمه من چمه.

اما این دوستم فقط به من گفت واقعیت را بپذیر و بجای ارزو کردن زندگی کن. از زندگی لذت ببر انطور که میخواهی باشی زندگی کن نه اینکه فقط ارزو کنی. در حد توانت سعی کن همون باشی که میخوای . من شاید بارها این حرفو تو کتابا خوانده بودم اما وقتی با اون حرف زدم واقعا تاثیرش معجزه انگیز بود.

من حالا تو یک وبسایت مفید به اسم http://www.memrise.com خودم را راجستر کردم و انگلیسیم را به صورت یک سرگرمی جالب تقویت میکنم.

مقالات علمی فیزیک را دانلود میکنم و میخوانمشون و روشون فکر میکنم وای که چه احساس شیرینی  با خواندن فیزیک به من دست میده.

باورتون میشه که فقط همین دوتا کار را انجام میدم تغییر خیلی کوچیکیه اما تاثیرش خیلی بزرگ من خیلی شاد شدم.

از زندگی لذت میبرم حیف لحظه هایی که آدم با حسرت بگذرونه این باعث میشه لحظه های بعدی هم حیف بشن روش. قراره که ما با رضایت زندگی کنیم و وقتی دستمون به بیست نمیرسه از نوزده دریغ نکنیم. شاید این خودش راهی باشه که ما به بیست هم برسیم. قدم به قدم.

5 دیدگاه برای «از زندگی لذت می برم»

  1. از متن که گذاشته اید من خوش آمد ، تشکر من هم تقریبا یک مشکل مشابه دارم . اگر میشه با من کمی کنید
    ممنون

  2. به قول دوستی از جزئیات زندگی لذت ببر!!!
    شاید زندگی مسابقه دو نباشد که بخواهی به اخر خط برسی. لذت را شاید در هر قدم برداشتن جستجو کرد!
    ساده و روان و دوست داشتنی مینویسید عمه سنگری!
    قلمتان سبز باد!

  3. عمه سنگری سلام .راستش اسم اصلی شما رانمی دانم .از طریق سایت جمههری سکوت با شما اشناشدم.از این اشنایی خوشحالم .برای اینکه مطالب شما خیلی ساده وروان وبیانگر واقعیت ها ومسایل روزمره زندگی من هم بود ، در همین اول آشنایی از قلم روان شما بهره ها بردم .اندیشه شما در مخالفت با مهاجرت واوارگی دوباره برایم کاملا مورد تایید است.ترک وطن ومهاجرت وساختن زنگی دوباره کار سختی است.زندگی ایده ال در هیج جای دنیا شدنی نیست.

پاسخی بگذارید

