فرق من و یک خانم مجرد.


خانم مجرد:
صبح ساعت 6:30 از خواب بلند میشود. وااای دیرم شده.
رختخوابش را جمع نمی کند چون مادرش هست.
برای توالت رفتن اولویت دارد چون طفلک دیرش میشود. بیست دقیقه به آینه نگاه میکند و صورتش را صابون می زند.
نیم ساعت وقت میگزارد تا لباس هایی که انتخاب کند که بهم میخوردند.
مادرش اتو می کشد چون خانم باید مک آپ کنند نیم ساعت آرایش اش طول میکشد.
صبحانه اش هم آماده است چون ایشان باید وسایل های رفتن مثل مبایل دفتر یکم لوازم آرایشی فلش مموری و ام پی فور و هدفونشان را جمع و جور کنند.
صبحانه را هم طی ده پانزده دقیقه با خیال راحت نوش جان میکند چای شیرین را هم مادر تا دم در دنبالش می آورد که در لحظه آخر بنوشد.
ساعت 8:00 منظم و مرتب کنار خیابان آهنگ مجید خراطه را گوش میدهد تا سرویس اش بیاید.
خانم متاهل (من)
ساعت 6:00 از رختخواب می پرم.
یک نگاه 5 ثانیه ای به اطراف حالا یک دو سه…
در عرض 10 دقه رختخواب خودم و بچه رو گاهی هم از شوهر را جمع و مرتب می کنم. لب تاب و مبایل بخاری گازی وسایل های بازی بچه چند تکه آشغال را مثل زاغ از روی اتاق میچینم سر جایشان.
1 دقیقه پمپرز بچه رو عوض می کنم.
بعدش باید بپرم زودتر از شوهرم بروم توالت اگر نه دعوامون میشه.
آینه رو وقتی می بینم که شیر آب را بسته ام بعضی وقتام نمی بینم کمتر از 5 دقیقه تایم مصرفی دارم.
5 دقیقه صبحانه آماده میکنم. 5 دقیقه هم آب جوش میاد( این زجر آورترین مرحله است) کلا ده دقیقه چای آماده میشود شد 15 تا.
ده دقیقه لباس های خودم و شوهرم رو اتو می کشم.
ده دقیقه وسایل های آتیلا رو جمع می کنم و لباس هاشو میدم تا شوهرم برساندش به پرستار.
فقط لحظاتی چند فرصت دارم تا صبحانه بخورم گاهی هم چای داغ دهانم را بسوزاند.
3 دقیقه برای مسواک زدن کفر است.
آرایش حتی یک قلم نه وقتش را دارم نه حوصله اش.
5 دقیقه وسایل های مربوطم را جمع می کنم.
کلا شد 70 دقیقه تقریبا.
ساعت 7:10 دقیقه سرویس می رود و من هر روز باید ساعت 7 بروم بیرون اما همیشه ده دقیقه کم میاورم.
با حالتی پریشان مثل جن زده ها که هیچ وقت خوش تیپ نیستم هدفون هم ندارم راننده همه عصبانی است بپرم تو ماشین.
یادداشت: لطفا نگید خوب تقصیر خودته زودتر بلند شو از خواب چون امکانش نیست

7 دیدگاه برای «فرق من و یک خانم مجرد.»

  1. خوب است حالا این یادداشت ها در ایمیل من تشریف می آورند و الا اینجا که وردپرس در دسترس نیست. از این یادداشت ها در ان صورت بی بهره می شدم!  حالا شکر که دخترا بعد از ازدواج متاهل می شوند ورنه چه روزی به سر شوهر بدبخت می آودند!  نگوئید غلط نوشتم آخری را. ولی راستش را نوشتم!   With Best Regards, > >Qudraullah Brumand, >Political Science Master’s Degree Student, >Almathy, Kazakhstan, +77074784656

    ________________________________

  2. ما هم وضعمون همینه. با این تفاوت که من تخت جمع نمی کنم ، همینجوری درهم برهم میمونه . و صبحانه هم خونه نمی خوریم از. نونوایی ساندویچ نون پنیر میگیریم تو راه می خوریم.لباسا هم وظیفه ی همسر که اتو بکشن.

  3. kheili jaleb bood, zendegiye besiar zajr avarist, khob be shoharet begoo kami komaket kone on zendegi ye zendegiye moshtarake masalan, ensaf ham khob chizi hast. . .

  4. خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم. من عاشق افغانستان و مردمش هستم و خیلی علاقه مند به دونستن بیشتر در مورد زندگی زنان افغانی. چقدر خوبه که خط و زبان مشترک داریم.

  5. هههههههه اما من ساعت 4 بیدارم اخر هم ساعت 8:30 می رسم سر کار.
    با این که متاهل نیستم اما وضعم از صد تا متاهل هم بدتره به خدا!!!

  6. نباید گفت که دختران بی مسولیتند
    من ساعت پنج بیدار میشود ارایش میکنم لباسم را میپوشم و البته هر روز اتو نمیکنم هفته ای دو یا سه بار….
    چون دوست ندارم شلخته بیرون بروم سخت است که زود بیدار شوم اما میشوم رخت خوابم را هم جمع میکنم اگر جمع نکنم نمیشود و سرو صدای مادرم بلند میشود نیم ساعت یا چهل دقیقه همه کارهایم را انجام میدهم و بعدش باید ساعت شش و نیم صبح برسم به کلاس اینگلیسی سخت است اما مسولیت دارم
    و اگر هم ازدواج کردم باید این مسولیت ها چند برابر شود……پس باید اماده پذیرفتنشان شوم…. و انجام دهم

  7. من ساعت شیش از خواب بلند میشم. مانتو شلوارمو تو تاریکی پیدا میکنم. میرم سر خیابون اتوبس سوار میشم و میرم سر کلاس و توی فرجه ی بین کلاس هام دست و صورتمو میشورم

پاسخی بگذارید

