نجات


چندین وقت بود که وبلاگم قفل شده بود وقت هم که مثل همه ادمهایی که از بی کاری نمی دانند چکار کنند ولی پای کار که میاید سرشان شلوغ است نداشتم

بالاخره امروز وبلاگم را نجات دادم و پسورد جدید زدم

از کجا شروع کنم؟

سال نو میلادی، سالها سال به سال جدید می شود فکر من ….

زندگی پر از ماجرای من وقتی زمان نکته برداریش می رسد نمی دانم چرا مطالب می پرند؟

در این چند وقت تحولات زیادی برای اطرافیانم رخ داد جالبترین اش این بود که یک دوست داشتم که استاد شد و حقا که مراتب استادی در افغانستان را به جا اورد. روز بعد از استاد شدنش به ما سلام هم نکرد … مثلا دوست صمیمی بودیم؟!!! خدا جنبه بده ( چشمک)  شمارش را از مبایلم دلیت کردم دلم خنک شه :دی

و درباره خودم و این زندگی  شدم مثل اونایی که جز فکر کردن به امید کار دیگری ندارن به امید فکر می کنم دوباره به امید و دوباره به امید من تمام کاری را که میتوانستم انجام دادم حالا منتظر نتیجه ام. مثبت فکر می کنم همچنان مثبت تا اینکه مثبت اندیشی یک شعار نباشد.

این مطلب هم به نظرم جالب بود : بخوانید شاید جالب بیاید برایتان( کپی کردم بعد هم پیست :دی )

فـــــــــــــــقـــــــــــــــــر

روزي يك مرد ثروتمند، پسر بچه كوچكش را به يك ده برد تا به او نشان دهد مردمي كه در آنجا زندگي مي كنند چقدر فقير هستند. آنها يك روز و يك شب را در خانه محقر يك روستايي به سر بردند.

در راه بازگشت و در پايان سفر، مرد از پسرش پرسيد: «نظرت در مورد مسافرتمان چه بود؟»

پسر پاسخ داد: «عالي بود پدر

پدر پرسيد: «آيا به زندگي آنها توجه كردي؟»

پسر پاسخ داد: «فكر مي كنم

پدر پرسيد: «چه چيزي از اين سفر ياد گرفتي؟»

پسر كمي انديشيد و بعد به آرامي گفت:
«فهميدم كه ما در خانه يك سگ داريم و آنها چهار تا. ما در حياطمان فانوسهاي تزئيني داريم و آنها ستارگان را دارند. حياط ما به ديوارهايش محدود مي شود اما باغ آنها بي انتهاست


در پايان حرفهاي پسر، زبان مرد بند آمده بود. پسر اضافه كرد:
«متشكرم پدر كه به من نشان دادي ما واقعا چقدر فقير هستيم

8 دیدگاه برای «نجات»

  1. جالب بود عمه جان.
    حالا این همه که به امید فکر می کنی، فکر نمی کنی بهتر باشد کمی هم به آرزو فکر کنی :دی

  2. عرض احترام!
    پستتان را خواندم زیاد چنگی به دل نمی زد مثل همیشه کلیشه ای بود و اینکه شما بازهم مثل همیشه سعی داشتید خود را به عنوان یک آدم فرهیخته و وارسته و با عزت نفس و فوق العاده مثبت اندیش نشان دهید مثل همیشه:دی
    اما در مورد دوستتان که به سلامتی استاد شدند: مطمئنا ایشان همچین لیاقتی را داشتند که به این منصب مقدس نایل شدند و در ثانی بعضی اساتید گاهی لازم می دانند که به بعضیها که دارای ظرفیت و جنبه یسیار پایینی هستند کم محلی کنند بهتر است .
    فعلا عرضی نیست تمام

  3. که اینطور وبلاکتون قفل شده بوده …گفتم شاید از وبلاگ خیری ندیدین خانه داری رو ترجیح دادین…به هر حال خوشحال شدم یکی به جمع وبلاگ نویسای بیکار الاف اضافه شد…کلا حضور دوستان وبلاگی کمرنگ شده شاید به خاطر اینکه فصل تعطیلی دانشگاهاست و دیگه به اینترنت زیاد دسترسی ندارند…اگه خودتونم تو فاز دوستاتون باشین ، سلام که چه عرض کنم شاید چند تا فحشم ردیف کنید…امید دارم مثل خودتون که امید دارین خدا دوستای با جنبه براتون قسمت کنه …همیشه همینطور مثبت اندیش و با جنبه باقی بمانید عمه عزیزم:دی

  4. سلام عمه جون.
    ازسال نو گفتی یاد ولنتاین افتادم …راستی برای دوستاتون (که تعدادشون زیاده)هدیه چی میگیرین؟؟؟؟؟…این دوستتون خیلی نامرده قول میدم سال دیگه که فوق لیسانس مو گرفتم و اومدم هرات استاد دانشگاه شدم، وقتی بهم سلام کردی جوابتو میدم… غصه نخور الکی هم شماره شو دیلت نکن اصلا میخوای من شماره مو بجاش بدم ؟
    تو دنیا شعار کمه که اومدن مثبت اندیشی رو شعار کردن؟؟؟!!! اونم افغانستانی که هر روز تظاهرات و هر روزم شعار….
    راستی داستانتم قشنگ بود دست به کپی تم عالیه….ای ول:دی

  5. سلام
    وبلاگ بگم سایت بگم چی بگم هر چی که هست خیلی جالبه خوشم امد

    اگه به تبادل لینک علاقه داشتی من رو خبر کن تا بعد بای

  6. میر هزاره به فکر ولنتاین افتاده
    من با دیدن تیتر و کلمه نجات
    به یاد نجات یافتگان کشتی تایتانیک افتادم
    خوب است این وبلاگ در اقیانوس فراموشی غرق نشد.

  7. عمه جان! خوشحالم كه ازطريق وبلاگت با شما آشنا ميشوم
    آميدوارم «نتيجه اش كاملاً مثبت باشد»
    قملت سبز و بهاري باد!

  8. ینیییی خاک
    خوبه همه اومدن منو فحش دادن؟ دلت خنک رفت؟
    این دوستان نامرد ایشان منم ملت ، که بعد از شروع یک روز مذخرف (مظخرف؟) و شنیدن حرفهای مفت بعضیا ییهو این دوست عزیزم رو دیدم و نتونستم مصل همیشه رفتار کنم. اصلا هم حواسم نبود که چی به چیه. حالا این و اون ستارۀ نامرد به دلشان درختی شده. 😦 نامردا

پاسخی بگذارید

