ليلي ليلي


سلام

فردا نيمه شعبان است دلم خيلي هواي اين فضاي محدود كه وردپرس در اختيارم قرار داده كرده بود گفتم كمي بنويسم و پسوردم را هم چك  كنم ببينم يادم مانده يا نه

 قبل اينكه جريان ليلي ليلي را تعريف كنم تولد امام زمان (عج)  را پيشاپيش به همه دوستان و مردم افغانستان تبريك ميگويم اميدوارم كه اگر امشب دعا كرديد ما را هم فراموش نكنيد و به ارزوهايتان برسيد

تعجب كرديد كه من هم ازين پيام هاي مذهبي بدم؟ تعجب نكنيد :دي از من هر كاري بر مي آيد

صبح كه در سرك هاي خلوت هرات راه مي رفتم به يك پيرمرد بالاي هشتاد سال رسيدم كه گويا نگه بان يك خانه يا كدام موسسه بود و روي چوكي شيشته بود و يك تسبيح هم دستش مي چرخيد و زير لب چيزي مي خواند هر كسي ديگه هم غير از من بود با خود مي گفت ساعت شش صبح با تسبيح اش دعا ميخواند

اما وقتي رسيدم بهش شنيدم كه مي خواند ليلي ليلي ليلي اي ليلي

تعجب كردم وشكل  دهانم از حالت لبخند به حالت استونيش در آمد بهش كه رسيدم من هم يك آه بلند كشيدم و گفتم حقا كه ليلي ليلي ليلي جان….

و تا مقصد به اين فكر بودم كه اين ليلي چه كرده كه همه مي گن ليلي ليلي چرا نمي گويند عمه عمه…..:دي

11 دیدگاه برای «ليلي ليلي»

  1. تو کی دانی که لیلی چون نکویی است؟

    کزو چشمت همین بر زلف و رویی است

    تو قد بینی و مجنون جلوه ناز

    تو چشم و او نگاه ناوک انداز

    تو مو بینی و مجنون پیچش مو

    تو ابرو، او اشارت‌های ابرو

    دل مجنون ز شکر خنده خونست

    تو لب می‌بینی و دندان که چونست

    کسی کاو را تو لیلی کرده‌ای نام

    نه آن لیلی‌ست کز مجنون برده آرام

    مزاج عشق بس مشکل پسند است

    قبول عشق برجایی بلند است

    شکار عشق نبود هر هوسنانک

    نبندد عشق هر صیدی به فتراک

  2. سلام….
    من برگشتم
    يه سر به آي تيان بزن :دي

  3. سلام
    عمه جان عمه عمه عمه عمه جان عمه عمه عمه عم عم ع ع ع ع ع ع عععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع

    حالا دیگه حسابی مارا فراموش کردی
    باز موگی چرا بجای لیلی عمه عمع نموگید.آخه عمع ها خیلی نامردن یکش خود شما که اینگار نه اینگار کدام برادری چیزی داشتی

  4. من از قوم حسین بخشم
    چشم تنگ و بنی پخچم
    اگر حالم نپرســـــی
    تورا هرگز نمی بخشم

    بیا یک بار به دیدارم
    به دیار بی دیارم
    چرا از من دل آزاری؟
    مگر نه اینکه بیرارم

    روز نامرد،روزگار نامرد،توهم نامرد!
    نامرد تر از نامرد آنکس که مرا اینجا رها کرد
    شاعرا حرف از نامردان نزن که مرد دیگر اسطوره نیست
    عصر عصر نو است،رنگها همان سیاه و سفید و زرد

  5. عمه جان دیگر حالی از ما نمیپرسی؟
    انگار فراموشم کردی
    مگر نه این است که پیوند خواهرو برادری مقدص است؟

  6. عمه عمه عمه جان جان جان دل من کردی ویران
    D-:
    خوب شود انیالی ازی پاس سیل کو کی جای ذکر لیلی لیلی پگ عمه عمه کنه
    خوبه ؟

    میلاد دوازدهمین گل امامت و ولایت حضرت مهدی موعود (عج) را به شما و دیگر دوستان تبریک میگم.
    باتشکر
    پسر ورسی
    [گل]

  7. با سلام و احترام!

    لیلی لیلی که خیلی خوبه!

    خدایی نکرده اگر نیگ بخت یا چمن یا حوا گول اگر می بود، چی کار می کردیم؟
    تازه قافیه هم داره. مثلا: وا ویلا لیلی . دوست دارم خیلی

    ولی نیگ بخت، چمن بدبختانه که قافیه نداره.

  8. سلام عمه جان !
    بسیار تشکر از نظرتان. خدمتان عرض شود که اینجانب سیاستمدار نیستم اما همیشه سعی کردم گفتار و کردار سیاستمداران افغان را زیر نظر داشته باشم چون سرنوشت مردم ما اولا بخداوند رحیم و دوما بدست همین سیاستمداران رقم میخورد. اگر چه مرغ سیاستمداران افغان همیشه یک پا داشته و نقد و انتقاد را قبول نداشته و پول وزور ، محور اصلی سیاست آنان بوده است. بهر حال باز هم از نظرتان تشکر

  9. عمه خانم به وبلاگم سر بزن .نامرد من اين همه به وبلاگ شما سر مي زنم ولي تو يك دفعه هم نيامدي.من اماده لينك هستم ولي لينك دوطرفه نه يكطرفه .اگر خواستي خبر بده.

پاسخی بگذارید

