کارآفرینی 2(کارآفرینی چیست)


اصطلاح کارآفرینی برای اولین بار در قرن هفدهم میلادی به کار گرفته شد بسیاری معنای ان را مترادف با شروع فعالیت تجاری میدانند اما بعضی ها هم عمیق تر فکر میکنند برخی اقتصاددانان کار آفرین کسی را میدانند که حاضر به پذیرش مخاطره موجود برای آغاز فعالیت اقتصادی جدید باشد بعضی هم او را یک مبتکر که برای ابتکار خود بازاریابی میکند میدانند
ژوزف شومپر اقتصاد دان قرن نوزده میلادی به کار آفرینی به عنوان نیروی «تخریب خلاق » نگاه میکند
پیتر دروکر اندیشه وی را تکامل میبخشد و کارآفرین را فردی که در پی تغییر است توصیف میکند و به عنوان مثال تغییرات سریع در ارتباطات از کبوتر های نامه بر تا اینترنت دلیل بر صدق گفتار ایشان دارد
امروزه میدانیم که کارآفرینی عاملی ضروری برای ایجاد تحرک در رشد اقتصادی و فرصت های شغلی در جوامع است بنابر این حمایت دولت از کارآفرینی راهبرد بسیار مهمی برای توسعه اقتصاد است.
فرهنگ یک جامعه هم تاثیر بسزایی بر میزان کار آفرینی موجود در جامعه دارد.سطوح مختلف کارآفرینی در یک جامعه از میتوانند از تفاوت های فرهنگی نشات بگیرند جامعه ای که بالاترین جایگاه را برای کسانی قائل است که در بالاترین جایگاه اقتصادی قرار دارند یا دارای تخصص حرفه ای خاصی هستند؛میتواند موجب از بین رفتن انگیزه کار آفرینی شود.فرهنگ یا سیاستی که برای فرد «خودساخته» جایگاه بالایی قایل است در تشویق و ترغیب کار آفرینی کارامد تر است….

نظر شما در مورد این نوشته چیست؟

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

نماد WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

درحال اتصال به %s